Diari JIM Petaling Jaya

Catatan tentang program dan aktiviti JIM Petaling Jaya

Saturday, February 11, 2006

Kiambang Bertaut


Bandar Sri Damansara, 11 Feb -- Program Kiambang Bertaut telah di adakan di SMK Bandar Sri Damansara. Proram separuh hari ini adalah pertemuan dan perbincangan antara AJK JIM PJ dengan pimpinan Karisama UIA PJ dan UM.

Perjumpaan mulakan dengan taaruf di ikuti dengan penerangan oleh YDP JIM PJ tentang perancangan dan struktur AJK JIM PJ. Karisma UM, UIA PJ dan Zon 3 kemudiannya juga menyampaikan perancangan dan struktur masing-masing.

Bilangan ahli di UM adalah 43 orang. Sekarang ini di pengerusikan oleh Sdr Salehudin seorang pelajar perubatan. Menurut beliau semasa mula-mula di tubuhkan bilangannya cuma 4 orang. Majlis juga di maklumkan bahawa bilangan pelajar di UM mencecah 15 ribu orang. Pelajar UM akan berada di universiti selama 4-5 tahun bergantung kepada jurusan yang di ambil.

Bilangan ahli di UIA PJ adalah seramai 50 orang. Di pengerusikan oleh Sdr Taqiudin, penerangan telah di sampaikan oleh Sdr Abduh. Bilangan pelajar mencecah 6 ribu pada satu-satu masa. Bezanya adalah jangkamasa berada di UIA PJ cuma 1-2 tahun sahaja.

Selepas sesi penerangan, perbincangan telah di buka untuk para pewakilan menyampaikan pandangan dan luahan tentang kerjasama yang perlu ada antara karisma di UIA PJ, UM dan JIM PJ. Banyak yang di perbincangkan, dan banyak ruang yang perlu di mantapkan lagi.

Sesi bersetuju bahawa taaruf dan perkongsian yang berterusan perlu, bagi melicinkan kerjasama antara JIM dan Karisma di PJ. Di samping pertemuan yang formal, juga di cadangan agar pertemuan tidak formal seperti Qiam dan Iftar bulanan di jadikan sebagai tempat untuk perkongsian.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home