Diari JIM Petaling Jaya

Catatan tentang program dan aktiviti JIM Petaling Jaya

Wednesday, October 26, 2005

Iftar & Penerangan Untuk Bakal Ahli

Tadika Husna, Kelana Jaya - Rabu 26 Oktober 2005. Satu Majlis Iftar serta penerangan mengenai JIM telah diadakan oleh JIM PJ selepas iftar bersama aktivis JKRJ JIM PJ dan Tadika. Seramai lebih kurang 25 orang yang telah sekian lama mengikuti usrah JIM menghadiri majlis tersebut. Ada juga seorang parent pelajar Tadika Husna menyertai majlis tersebut kerana berminat untuk menetahui mengenai JIM.

Taklimat mengenai JIM telah disampaikan oleh YDP JIM PJ iaitu Sdr Mazmi Kamal selam 15 minit. Beberapa persaaln telah ditimbulkan dan dijawab oleh penyampai sebelum majlis bersurai untuk solat terawih berjemaah. antara persoalan yang ditmbulakan adalah, apakah biro-biro dalam JIM PJ, apakah perbezaan JIM dan ABIM, apakah kaitan JIM dan JI.

Setiap peserta mendapat starter kit JIM PJ berupa satu file yang menandungi beberapa dokumen mengenai JIM. Hampir kesemua starter kit tersbut diambil. Semuga boran keahlian di dlam starter kit itu siisi dan dikembalikan kepada naqib masing-masing. Sdr Mazmi Kamal telah menekan beberapa kepanfingan untuk mengisi boang tersebut untuk menjadi ahli secara berdaftar.

Seorang parent yang menghadiri menyarankan supaya Tadika dibawah kelolaan JIM dapat mengadakan majlis aqiqh dikalangan paent di Tadika.

Kita akan menyusuli program tersebut dengan program-program lain seterusnya.

Jusri

0 Comments:

Post a Comment

<< Home